سوالات متداول سرویس ADSL
۱.برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت
۲.استفاده همزمان اینترنت، تلفن و یا فکس
۳.برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مكالمه با تلفن
۴.برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شمارهگیری
۵.برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن
۶.برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مكالمه تلفن
۷. بهرهگیری از امكانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو كنفرانس
۸.برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبكه مجازی خصوصی
خط رانژه شده تلفنی است که میتواند voice و data را همزمان روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایهی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط به درخواست شرکت ارایه دهنده سرویس، از طرف مخابرات رانژه شود.
DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است كه شیوهای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی میتوان از این تکنولوژی استفاده كرد. ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار میشود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمیآورد. پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه میشود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه میشود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد. سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.
در حال حاضر بدون در نظر گرفتن مسی یا فیبر بودن بستر تلفن شما در تمامی شهرها و روستاهای کشور سرویس ارائه می کنیم
پس از واریز وجه به حساب ، اگر خط مورد نظر دارای بدهی نباشد و مرکز دارای محدودیت نباشد پس از تخصیص پورت به طور معمول حداکثر ۶ روز کاری طول می کشد تا خط تلفن شما از طرف مخابرات رانژه شود. با توجه به پرداخت وجه کارشناس نصب منتظر تماس کارشناس باشید ( در صورت عدم تماس کارشناس نصب حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری بعد از اعلام رانژه با شماره ۱۵۴۴ تماس حاصل نمایید ) در غیر این صورت سرویس ۲ روز بعد از اعلام رانژه به صورت خودکار فعال سازی شده و می توانید با راه اندازی مودم و تنظیمات از اینترنت استفاده نمایید .
از زمان امکان سنجی تا نصب سرویس بسته به نوع تجهیزات موزد استفاده بین ۲ تا ۷ روز زمان برای راه اندازی زمان لازم است.
سوالات متداول سرویس اينترنت پرسرعت TD-LTE
نام TD-LTE از TDD-LTE گرفته شده است و مخفف عبارت Time Division Duplexing – Long Term Evolution میباشد. همانطور که از نام آن پیداست، این فناوری بر پایه نسل چهارم اینترنت (4G-LTE) میباشد. فناوری LTE یا تکامل بلندمدت، استانداردی جهت انتقال داده پرسرعت به صورت بیسیم میباشد. این فناوری به دو صورت FD-LTE و TD-LTE ارائه میگردد. فناوری TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به صورت بیسیم در اختیار کاربران قرار میدهد. این فناوری در مقایسه با سایر فناوریهای اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه سرعت بالاتری را برای کاربران به ارمغان میآورد و محدودیتهایی مانند سرعت پایین، عدم امکان جابجایی مودم، محدودیتهای ظرفیت در مراکز مخابراتی و … را برطرف نموده است.
تا ۲۰ برابر سرعت بیشتر آپلود
تا ۴ برابر سرعت بیشتر دانلود
نصب و راهاندازی سریع و آسان
بدون مشکلات نویز و قطعی در خطوط تلفن
بدون نیاز به خط تلفن ثابت برای برقراری خدمات اینترنت
بدون مشکلات محدودیت ظرفیتهای مخابراتی و نبود پورت
قابلیت جابهجایی بین نقاط در *داخل شهر و کشور و محدود نبودن در مکان مشخص
مصرف کمتر باطری گوشی همراه
امکان استفاده چندین نفر به طور همزمان
امکان اتصال به صورت Wi-Fi به موبایل، تبلت، لپتاپ و …
سرعت و پایداری بالای TD-LTE در آپلود و دانلود و همچنین هزینه بسیار مناسبتر نسبت به اینترنت موبایل
در صورتی که محل جدید نیز تحت پوشش مناسب شبکه اینترنت بیسیم TD-LTE باشد، امکان جابهجایی مودم و استفاده از آن در محل جدید وجود خواهد داشت، لیکن در راستای دریافت خدمات اینترنت مطلوب با کیفیت و ثبات بالا، جابهجایی مودم از محل نصب آن توصیه نمیشود و در صورت جابهجایی و عدم پوشش دهی سرویس مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد شد.
بله , در صورت نیاز به IP استاتیک شما می توانید در هنگام ثبت نام و یا پس از آن در هر زمانی که مدنظر داشته باشید برای دریافت IP استاتیک اقدام فرمایید اما توجه داشته باشید که به تعداد ماه های سرویس خو د می توانید درخواست ثبت کنید نه کمتر یا بیشتر
خیر، برای استفاده از آن، تهیه مودمهای مخصوص اینترنت بیسیم TD-LTE ضروری است. اما در صورت نیاز شما می توانید از سیم کارت های FDD-LTE شرکت استفاده کنید که قابل استفاده بر روی گوشی موبایل نیز می باشد.
سوالات متداول سرویس اینترنت وایرلس اشتراکی
سرویس اینترنت بیسیم اشتراکی با نصب رادیو در پشت بام محل سرویس شما از طریق امواج رادیویی و به کمک پاپ سایت های مستقر در شهر اینترنت را منتقل می کند.
این سرویس پهنای باند تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را منتقل می کند.
بسته به محل استفاده و نوع تجهیزات استفاده شده بین ۳ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است , اما پس از امکان سنجی سرویس به مشترک برآورد حدودی با ۱۰% ضریب خطا اعلام می گردد
پس از ثبت نام درخواست برای امکان سنجی ارسال می شود. کارشناس نصب با مراجعه به محل سرویس نسبت به امکان سنجی نهایی و در صورت تائید نصب و راه اندازی اقدام خواهد شد.
از زمان امکان سنجی تا نصب سرویس بسته به نوع تجهیزات موزد استفاده بین ۲ تا ۷ روز زمان برای راه اندازی زمان لازم است.
سوالات متداول خدمات پهنای باند اختصاصی
با سرعت گرفتن پیشرفت فناوری در این روزها، بیشتر تجهیزاتی و راهکارهایی که امروزه به کار گرفته میشوند احتمالاً ظرف پنج سال منسوخ خواهند شد. ارائهکنندگان باتجربه قادر خواهند بود که برنامهای را برای حمایت از مشترک از طریق گذار به جایگزینهای جدیدتر و با عملکرد بهتر ارائه دهند. باید توجه کرد که ارائهدهندگان خدمات اینترنتی بهصورت مدیریتشده پاسخ سؤالات بالا ارائه میدهند.، بنابراین فراتر از دریافت جواب باید به جزئیات پاسخها نیز توجه کنید. ما درک کرده ایم که رشد کسبوکار به یک شبکهی قوی نیاز دارد، و ارائهی انواع راهکارها میتواند تضمینی برای رفع نیازهای اینترنتی هر نوع کسبوکار باشد. برای دریافت پاسخ سؤالات خود و انتخاب بهترین برنامه برای تأمین نیاز کسبوکار به پهنای باند، با شماره ۹۱۳۰۳۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا این فرم را تکمیل نمایید.
ارائهدهندگان سرویس اینترنت پیش از عقد قرارداد باید برنامهی خود برای نصب و راهاندازی سرویس را اعلام نمایند. تاریخ دقیق هر یک از مراحل باید مشخص شود. همچنین تعهدی برای پشتیبانی بهتر در طول مدت دریافت سرویس ارائه دهند.
ارائهدهنده موظف است گزارشی بهصورت دورهای از عملکرد پهنای باند ارائه دهد. کند شدن و یا قطعی سرویس در تمام ساعت شبانهروز باید در این گزارش مشخص شود و طبق قرارداد نسبت به عملکرد ضعیف خسارات جبران گردد.
قطعی و ناپایداری اینترنت یک کسبوکار می تواند تبعات متعددی داشته باشد. بنابراین باید حتماً در قرارداد شرایط قطعی و یا کند شدن سرویس قید گردد و یا SLA (ضمانتنامه کیفیت خدمات) ارائه شود و با ارائهدهندهای همکاری نمایید که این تضمین را ارائه دهد.
سوالات متداول خدمات سرور ابری (Cloud)
بله، از ابتدای خدمتدهی ما از IPv6 پشتیبانی میکنیم.
ترافیک ورودی (Inbound) و خروجی (Outbound) شما به صورت مجزا محاسبه و از مقدار ترافیک مجاز حساب شما کسر میشود. در صورتی که ترافیک مجاز به اتمام برسد، نیاز به شارژ حساب خود دارید.
ما از KVM در زیرساخت ابری خود جهت مجازی سازی استفاده میکنیم.
بر اساس ظرفیت منابعی که در هنگام ایجاد سرور ابری انتخاب نمودهاید، در هر ساعت هزینه مربوطه از شارژ شما کسر میشود. حداقل هزینه استفاده از منابع یک ساعت میباشد. یک ماه ۷۲۰ ساعت در نظر گرفته میشود.
بله، شما میتوانید از سرورهای ابری خود پشتیبان بگیرید. هزینه پشتیبانگیری بر اساس فضای دیسک که استفاده میکنید از حساب شما کسر میگردد. اگر به صورت خودکار فعال کرده باشید، از نیمه شب شروع و بر اساس حجم و زمانبندی سامانه در صف قرار داده شد و انجام خواهد گرفت.
هزینه پرداختی برای سرورها به صورت PAYG یا پرداخت ساعتی به ازای مصرف میباشد و محدودیت زمانی بر روی پرداختهای مشتریان اعمال نمیگردد.
این خدمت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و شما می توانید برای محیطهای غیرکاری و عملیاتی فقط از آن استفاده کنید. برای استفاده از طریق گروه ابری مورد نظر وارد پلتفرم ابری شوید و از طریق منوی Resources اقدام به ایجاد سرویس کنید.
در صورتی که سرور ابری خود را خاموش کنید، فقط هزینه فضای ذخیره سازی و هزینه IPv4 از حساب شما کسر خواهد شد. اگر نیازی به سرور ابری خود ندارید، جهت جلوگیری از کسر هر گونه هزینهای از حساب خود، آن را از طریق کنترل پنل خود حذف (Destroy) کنید.
در صورت عدم موجودی کافی در حساب شما، برای دسترسی به پلتفرم محدودیت اعمال میگردد و ۴۸ ساعت پس از عدم پرداخت برای سرورها قطعی شبکه رخ خواهد داد و پس از یک دوره زمانی معین همه سرورهای موجود در حساب شما حذف خواهند شد. لذا همیشه از مقدار موجودی کافی در حساب خود بر اساس منابعی که مصرف میکنید اطمینان حاصل کنید. در صورتی که به علت عدم موجودی حساب شما مسدود شود، تا زمانی که حساب خود را شارژ نکنید، امکان دسترسی به سرورهای ابری خود را نخواهید داشت.
سوالات متداول سرور مجازی (VPS)
افزایش امنیت و کارایی سرور • انجام کانفیگ اولیه سرور در خصوص • نصب پنل ها و پلت فرم های مورد نیاز و اولیه یک سرور •نصب و راه اندازی Nginx Apache ، IIS . MySQL …
نگهداری و تغییرات بر روی سرور • رفع عیوب احتمالی سرور • بررسی میزان منابع در دسترس به صورت روزانه و ارسال گزارش آن • بک آپ گیر روزانه از سرور • به روز رسانی منابع نرم افزاری • صرفه جویی در هزینه های مشترک • انجام امور توسط نیروهای مجرب و کار آزموده
سرور مجازی در مقایسه با سرور اختصاصی به مراتب ارزانتر بوده و دقیقاً منابع مجزا مانند سرور اختصاصی در اختیار شما قرار میدهد. یکی دیگر از مزایای سرور مجازی مدیریت اسان تر آن باوجود ماژول های مدیریتی آن در مقایسه با سرور اختصاصی است که به شما امکان مدیریت آسانتر در مقیاس کوچکتر را فراهم میکند. قابلیت ارتقا یکی دیگر از مزایای سرور مجازی در مقایسه با سرور اختصاصی است که به مدیر سرور اجازهی ارتقا سختافزار در هر لحظه از روز را میدهد.
راه اندازی و نصب vesta cp • راه اندازی و نصب plesk • راه اندازی و نصب cpanel • راه اندازی و نصب direct admin
اگر شما نمیتوانید تعرفه مناسب vps را انتخاب کنید به شما پیشنهاد میکنیم که با تیم فروش ما تماس بگیرید، قطعا همکاران ما تمام تلاش و تجربه خود را بکارخواهند گرفت تا شما را برای بهترین انتخاب و مناسب ترین تعرفه راهنمایی کنند.
سوالات متداول سرور اختصاصی (Dedicated)
سرور اختصاصی یا Dedicated server سروری است که منحصراً در اختیار یک کاربر قرار میگیرد و منابع سرور کاملاً اختصاصی بوده و به اشتراک گذاشته نمیشود، این یعنی علاوه بر امنیت بسیار بالا، سرعت سرویس میزبانی شما نیز تا حد بسیار زیادی افزایش مییابد.
در سرورهای اختصاصی با توجه به اینکه منابع سرور به صورت کلی به شما اختصاص داده میشود شما از منابع بیشتری برخوردارید؛ اما در سرورهای مجازی این منابع خرد شده و به سرورهای کوچکتر تقسیم میشوند.
تمامی سیستم عاملهای پرکاربرد در برتینا قابل ارائه است و در صورتی که سیستم عامل خاصی مد نظر شما باشد، میتوانید با پیگیری واحد پشتیبانی از آن استفاده نمایید.
بله؛ شما میتوانید منابع مورد نیاز خود را به کارشناسان ما اعلام کنید و سرویس سرور اختصاصی سفارشیسازی شده خود را دریافت کنید.
سرویسهای سرور اختصاصی ایران از دیتاسنتر آسیاتک واقع ساختمان آزادگان یا برج میلاد تهران ارائه میشود و از این رو سرعت بسیار بالایی دارند.
سوالات متداول تلفن ثابت اینترنتی VoIP
شماره تلفن های اینترنتی همانند سایر شماره تلفن های شهری خطوطی هشت رقمی هستند که با عدد ۹ شروع می شوند. به عنوان مثال شماره ۹۱۳۰۳۰۰۰ شماره تلفن مربوط به پلاس نتورک است. هر یک از این خطوط کد استان مربوط به شهر مورد استفاده را هم خواهند داشت. در مثال ذکر شده در صورتی که افراد خارج از استان تهران تمایل به ارتباط با همکاران پلاس نتورک را داشته باشند می بایست کد ۰۲۱ را همراه با شماره تماس هشت رقمی وارد کنند. در اینصورت شماره تماس کامل ۰۲۱۹۱۳۰۳۰۰۰ خواهد بود. همچنین به منظور برقراری ارتباط با گوشی های تلفن همراه همانند سایر خطوط شهری نیاز است تا شماره هشت رقمی به همراه کد شهر به طور کامل وارد شود.
شماره تلفن های قابل ارائه در این سرویس دارای دسته بندی های مختلفی هستند اما به طور کلی در چهار دسته خطوط عادی، برنزی، طلایی و الماس تقسیم می گردند. در صورتی که مایل به استفاده از خطوط عادی باشید، هزینه دریافت سرشماره از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود و در صورتی که دسته بندی های بالاتر مد نظر شما باشد، هزینه دریافت شماره از ۵۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۲۰ میلیون تومان هم ادامه خواهد داشت.
خطوط هوشمند یا IN که پیشتر با سرشماره های 909 شناخته می شود دسته ای از خطوط هستند که در دسته سرویس های ارزش افزوده قرار می گیرند. این خطوط به منظور ارائه سرویس در حوزه های مختلف هزینه هایی را از تماس گیرنده دریافت و به حساب ارائه دهنده واریز می کنند. شروع فعالیت خطوط هوشمند از سالیان گذشته با سرشماره های 909 شروع و در سال 97 به شماره های 7070 تغییر پیدا کرد. اما شماره های تلفن اینترنتی موضوعی کاملا مجزا از خطوط هوشمند بوده و هم در نوع استفاده و هم در ساختار راه اندازی تلفن اینترنتی تفاوت های زیادی وجود دارد. شماره های تلفن اینترنتی عموما با 91xxxxxx شروع شده و هیچ نوع هزینه ای بابت تماس های ورودی از تماس گیرنده دریافت نمی کنند.
تفاوت اصلی در استفاده خانگی و تجاری خطوط تلفن اینترنتی در ظرفیت برقراری تماس همزمان آن است. در خطوط خانگی هر خط تلفن تنها امکان برقراری یک تماس را داراست و در صورتی که شخص دیگری قصد برقراری تماس از طریق آن شماره را داشته باشد باید منتظر پایان تماس قبلی باشد. همچنین در صورتی که فردی در حال مکالمه با خط تلفن باشد و شخص دیگری با آن شماره تماس بگیرد، بوق مشغولی تلفن پخش خواهد شد. این موضوع برای مجموعه هایی که به صورت تجاری فعالیت می کنند و حجم زیادی از تماس را در طول روز برقرار می کنند ایجاد مشکل می کند. برای حل این مشکل امکانی تحت عنوان کانال شکل گرفته است. کانال این امکان را به کاربران می دهد تا با در اختیار داشتن یک شماره امکان برقراری چندین تماس را به طور همزمان داشته باشند. به عنوان مثال در صورتی که شرکتی دارای ده نفر کارمند باشد و در ساعات پیک کاری تلفن های تمامی کارمندان مشغول شود، باید علاوه بر تهیه سرشماره، ۱۰ کانال را هم به صورت جداگانه تهیه و به خط تلفن خود متصل نماید. در این صورت کارمندان این مجموعه با کمبود خط تلفن به منظور برقراری تماس مواجه نخواهند شد و همینطور افرادی که با این مجموعه تماس می گیرند بوق مشغولی نخواهد شنید.
تمامی شماره های اینترنتی هشت رقمی بوده و بر حسب اینکه از چه اپراتوری سرویس دریافت می کنید، چهار رقم ابتدای شماره متفاوت خواهد بود. شماره های اپراتور آسیاتک با سرشماره های ۹۱۰۱ و ۹۱۳۰ ارائه می شوند. با توجه به آنچه گفته شد، شما می توانید با انتخاب چهار شماره انتهایی، میزان رندی خط مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال شماره ۹۱۳۰۳۰۰۰ که مربوط به پلاس نتورک در دسته بندی خطوط الماس قرار می گیرد و در صورتی که چهار شماره انتهایی دارای ارقام غیر همسان باشد به احتمال زیاد جزو خطوط عادی بوده و هزینه نهایی چیزی در حدود ۲۰۰ هزار تومان می شود.
بر اساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات به تمامی اپراتورهای ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت و به منظور افزایش میزان امنیت و سلامت مشترکین، تمامی استفاده کنندگان از خطوط تلفن ثابت اینترنتی می بایست علاوه بر خط، اینترنت اپراتور مورد نظر را در محل استفاده در اختیار داشته باشند. در صورتی که از اینترنتی غیر از اینترنت اپراتور ارائه دهنده سرویس تلفن استفاده کنید، امکان فعالسازی خطوط میسر نخواهد بود.